MASECZKA LNIANA / JAK ZROBIĆ JĄ W DOMU?

środa, 22 kwietnia 2015 | 2 komentarze
Wczorajszy post natchnął mnie do zrobienia maseczki lnianej -   i dziś mam śliczne miękkie i błyszczące włoski. Sposób jest prosty i szybki - chcę się podzielić nim z wami:)

SKŁADNIKI
- 3 czubate łyżki siemia lnianego




- 1 szklanka wody






JAK PRZYGOTOWAĆ:
Trzeba zagotować szklankę wody w małym garnku, gdy się zagotuje zestawić z ognia wsypać 3 łyżki siemia lnianego. Dokładnie wszystko wymieszać i gotować jeszcze ok 10 min. 
Gorący żel od razu przecedzić przez sitko z małymi oczami ( fakt ciężko się przecedza, ale trzeba to zrobić dopóki żel jest gorący wtedy jest łatwiej ) .
Odstawić, aż do wystygnięcia. Ja osobiście przed nałożeniem tego żelu myję głowę samym szamponem ( bez użycia odżywki) i nakładam przygotowany żel na całe włosy.
Najbardziej zależy mi na końcówkach, a więc w tym miejscu nakładam go więcej. 
Przykrywam włoski  folią spożywczą i ręcznikiem, gdyż często jednak żel spływa np. po policzku. 
Dla lepszego efektu można podgrzewać suszarką włosy, gdyż w cieple maseczka lepiej działa. Maseczkę noszę ok. godziny, albo po prostu tyle ile mam czasu.
Na koniec spłukuję ją letnią wodą. 
Na poniższych zdjęciach widać gotowy żel.


przygotowany żel z siemia lnianego


gotowy żel z siemia lnianego

DZIAŁANIE
Maska jest dobra  do włosów kręconych jak i prostych. Ja mam włosy kręcone, ale jak pisałam w poprzednim poście cały czas je prostuje . Siemie lniane ma takie właściwości że włosy kręcone bardziej skręca a proste prostuje - z czego nie jestem zadowolona :) bo bardziej wolę proste.
Żel na moje włosy zadziałał w sposób:
- nabłyszczający,
- wygładzający zniszczone końcówki,
- podkręcił bardziej skręt mojego włosa
- włosy stały się miękkie.
  takiego siemia lnianego używałam koszt ok. 4 zł



moje włosy po użyciu maseczki

Znalazłam też ciekawe blogi o ogólnym używaniu siemia lnianego zobaczcie:

http://arienailandia.blogspot.com/2013/06/siemie-lniane-czyli-moja-najlepsza.html

http://blaubeere-blaubeere.blogspot.com/2013/01/siemie-lniane-maseczki-plukanki-odzywki.html
Ciekawa jestem jak ta maseczka działa na proste włoski - napiszcie?
Sylwia
















                                                          



2 komentarze

  1. Ciągle planuje taka maskę ale jakoś nie mam czasu albo mi się nie chce tego gotować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak naprawdę to jest ok 13 minut przygotowania wliczając oczywiście gotowanie :) ale rozumiem Cię też czasami nie mam ochoty, ale czego się nie robi dla pięknych włosów :)

      Usuń

SZABLON BY: PANNA VEJJS.