Z życia wzięte-sposób na sesje

środa, 22 kwietnia 2015 | 2 komentarze
Cześć wam wszystkim!

Za oknem mamy piękna pogodę, słonko grzeje i poprawia humory, a przynajmniej mi, bo dość już miałam zimowo-jesiennej aury ostatnich dni.
S. szaleje z postami i stara się wam jak najbardziej dogadzać. Niestety ja nie mam takiego szczęścia. Na uczelni własnie zaczęły mi się zaliczenia i zakuwanie całymi dniami, stad tez ten post.
Każdy student zna ten ból, zaliczenie co raz bliżej, a materiału z dnia na dzień jak by przybywało a nie ubywało. Mądrzy powiedzą "trzeba uczyć się na bieżąco" ale powiedzmy sobie prawdę.. komu się chce? Na pewno nie mi i czasem ubolewam nad tym strasznie że nie potrafię uczyć się systematycznie i wszystko zostawiam na ostatnia chwile.
Chciałam się z wami podzielić kilkoma sposobami z których korzystam podczas nauki.



#1 Przepisywanie
Najwięcej szczegółów do głowy wchodzi mi własnie przez pisanie. Potrafię zapisać kilka kartek a4 o jednym zagadnieniu i odpuszczam dopiero jak potrafię napisać sama z głowy. Po jakimś czasie wracam do danego zagadnienia i sprawdzam czy potrafię napisać bez zaglądania w jakie kolwiek notatki.

#2 Karteczkowe hasła
Na małych karteczkach zapisuję najistotniejsze informacje, naklejam w widocznym miejscu i na podstawie skojarzeń staram się przypomnieć sobie o co mi z daną karteczką chodziło. Super do uczenia się dat lub czegokolwiek związanego z cyframi.

#3 Skojarzenia
Na jakieś zagadnienie staram się wymyślić jakieś skojarzenie, dziwną historię. Bardzo przydatne do nauki krótkich haseł!

#4 Na blachę
Niestety, są takie rzeczy których nie da się nauczyć w żaden inny sposób niż na pamięć. Z tego sposobu jestem jednak najmniej zadowolona, bo jak wiadomo uczyć się na pamięć jest ciężko i zazwyczaj wiedza przyswojona w taki sposób szybko się ulatnia.

A jakie są wasze sposoby na naukę? Może macie jakieś pomysły, które super się sprawdzają?

Pozdrawiam was ciepło!
M.


2 komentarze

  1. U mnie zawsze sprawdza się metoda opowiadania. Uczę się fragmentami, a potem gadam do ściany i przewijam wszystkie informacje jakie wiem na dany temat. Jako, że studiuję filmoznawstwo to najczęściej są to filmy rzecz jasna :D
    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale masz super kierunek studiów! Dzięki za pomysł, przetestuję niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń

SZABLON BY: PANNA VEJJS.