NALEŚNIKI Z SEREM I DŻEMEM / PRZEPIS NA PYSZNE ŚNIADANIE

piątek, 8 maja 2015 | Brak komentarzy

NALEŚNIKI Z SEREM Uwielbiam wszystko co jest słodkie i dobrą alternatywą dla łasuchów na śniadanko są naleśniki z serem i żeby słodkości nie było mało posmarowane dżemem :)

Składniki na masę serową:

250 dag, (sera ja zawsze kupuje półtłusty z Piątnicy)
1 żółtko
3 łyżki stołowe cukru lub cukru pudru ( można dodać więcej wedle uznania )
2 łyżeczki cukru waniliowego 

Ser przecisnąć przez praskę lub maszynkę ( chociaż ja robię to nie często z czystego lenistwa i pośpiechu w przygotowaniu ) albo wystarczy  wszystkie składniki dobrze wymieszać widelcem.


Składniki na ciasto naleśnikowe: 

2,5 szklanki mąki ( ja ostatnio używam tylko mąki babuni do naleśników)
2.5 szkl. mleka
1 jajko
2 łyżki cukru waniliowego
1 łyżka oleju

wszystko trzeba dobrze połączyć i miksować aż ciasto będzie puszczało bąbelki . Odstawić na ok 10 min i wymieszać łyżką - można smażyć. 
Ja mam taką małą chochlę, która jest miernikiem mojego jednego naleśnika na patelnie, a więc trzeba dostosować sobie chochlę do swojej patelni, aby usmażyć cienkie naleśniki, żeby dobrze się zawijały z masą serową.
Trzeba pamiętać, aby naleśniki  z obu stron były lekko podsmażone, gdyż później będziemy je  jeszcze podsmażać z serem. 
Na patelnie wlać odrobinę oleju, gdyż olej  jest  już w naleśniku.

upieczone naleśniki posmarować przygotowaną masą serową, zawinąć jak niżej na zdjęciu, lub wedle uznania można w trójkącik 

tak przygotowane naleśniki włożyć na rozgrzaną patelnie i podsmażyć, tak aby miały brązowo i chrupiącą skórkę.
Na wierzch nałożyć dżem lub konfiturę. 

Ja jak wiem, że rano będę miała mało czasu na przygotowanie śniadania- a mam ochotę na słodkie naleśniczki.....to wieczorem przygotowuje naleśniki i masę serową. 
Zawijam je i odstawiam do ostygnięcia. Później chowam je do lodówki, a rano tylko podsmażam - i śniadanko gotowe w 5 min.
Podana wersja naleśników jest bardzo szybka w przygotowaniu i tania- takie lubię :)


Smacznego śniadanka:))
A w z czym lubicie naleśniki?
Sylwia 





Brak komentarzy

Prześlij komentarz

SZABLON BY: PANNA VEJJS.