DIY / DRABINA Z BRZOZY DO DOMOWEGO WNĘTRZA / INSPIRACJA

wtorek, 3 stycznia 2017 | 4 komentarze
Wszystko zaczęło się od spacerów z moim pieskiem, gdzie przechodziłam
z nim obok pięknego brzozowego lasu. Zdjęcie lasu KLIK TU :)
Las, a w nim brzozowe drzewa wyglądały cudnie i postanowiłam, że muszę zrobić dekorację z brzozy na taras. Szukałam inspiracji w internecie i znalazłam ich mnóstwo, ale moja uwagę przykuła właśnie drabina z drzewa, która może stać w sypialni, łazience, przedpokoju. Wykonać ją również można w formie półek na książki lub kwiatki. Po krótkim namyślę od razu postanowiłam zrobić sobie taką dekorację w swoim domu.



Moją drobinę wykonałam sama. Postanowiłam, że nie będę zdejmować kory, gdyż dla mnie ma ona piękny i niepowtarzalny kolor, a żadna farba nie uzyska lepszego.
Zrobiłam drabinę o wymiarach 230 cm długości i ok 35 cm szerokości. Ma 7 szczebli po około 30 cm odległości od siebie. Moje miejsce na drabinkę jest dość wąskie, więc zrobiłam ją dłuższą.
Od samego początku chciałam ją zrobić tylko do wieszania lampek i ozdób. Na zdjęciu są jeszcze świąteczne ozdoby:) Drzewo ma brzydki kolor, bo jest jeszcze mokre, a chciałam szybko dodać post i nie czekałam, aż wyschnie:) W skali do 10 uważam, że trudność wykonania takiej drabiny dekoracyjnej to 8. Wskazówki dla was to  - uważać na młotek !!! :) przy wpijaniu gwoździ :)

DO ZROBIENIA DRABINY POTRZEBNE BĘDĄ:
- 2 długie gałęzie brzozy na nogi naszej drabiny (w miarę proste)
- gałęzie na szczebelki drabiny
- ręczna piłka do drewna
- młotek
- gwoździe (ich długość zależy od grubości drewna)
- metrówka




OD CZEGO ZACZĄĆ:
1. Trzeba zaplanować wymiary naszej drabiny, czyli szerokość i wysokość.
2. Dokładnie oczyścić gałęzie, tak aby uzyskać biały kolor kory (najlepiej wodą i szczotką )
3. Pociąć gałęzie na nogi drabiny i szczebelki.
4. Odmierzyć ułożenie poszczególnych szczebelków drabiny. U mnie odległość miedzy szczebelkami wynosi ok 30 cm. (Trzeba omijać sęki w drzewie, więc odległość może się minimalnie zwiększyć lub zmniejszyć)
5. Przybić szczebelki gwoździami do drabiny
6. Postawić do wyschnięcia
7. Dla lepszego efektu można związać sznurkiem lub muliną miejsca łączenia i wbijania gwoździ.








Co myślicie o takiej dekoracji wnętrza?
Podoba się Wam?
Jeśli zainspirujecie się moim postem do wykonania drabiny dekoracyjnej, chętnie zobaczę wasze zdjęcia w komentarzach :)
Sylwia

4 komentarze

  1. Świetny post. Zabieram się do wykonania takiej dekoracji. Idę do parku szukać brzozy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudeńko! Muszę spróbować sama zrobić coś takiego. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

SZABLON BY: PANNA VEJJS.