DOMEK Z PIERNIKA / PRZEPIS

poniedziałek, 5 grudnia 2016 | Brak komentarzy
ŚWIĄTECZNE WYPIEKI

Mój pierwszy DOMEK Z PIERNIKA - napisze prawdę, że nie był to łatwy wypiek, jakby się mogło wydawać. Robiłam go pierwszy raz więc, aż tak bardzo nie jestem wobec siebie krytyczna:) Myślę, że następny będzie idealny.
Przepis  wzięłam z przepis na domek z piernika ,a także pobrałam w pliku pdf. szablon klik tu , który jest naprawdę świetny. Domek jest idealny wielkością i wyglądem - warto z niego skorzystać.

Przepis na ciasto:
650 gram mąki pszennej
250 gram masła
250 gram miodu naturalnego
3/4 szklanki cukru
1 jajko
2 płaskie łyżki kakao
1 łyżeczka sody
1 łyżka przyprawy do piernika

Przepis na lukier:
1,5 szklanki cukru pudru
1 białko jaja


Jak przygotować:


1.
Miód zagotować z margaryną oraz cukrem.
Odstawić do wystygnięcia i dodać całe jajko.
Dokładnie wymieszać.


2.
Mąkę przesiać dodać sodę, kakao oraz przyprawę do piernika.
Połączyć to wszystko z masą miodową i razem zagnieść.
Ciasto wstawić owinięte folią spożywczą w lodówce na około jednej godziny.





3. Ciasto rozwałkować, tak aby nie było za cienkie. Musi mieć około 5 mm.
Trzeba uważać, gdyż ciasto jest bardzo kruche i może się rozwalać.
Piec około 15 min w 180 stopniach.
Czas pieczenia zależny jest od grubości ciasta.








4.
Użyć gotowych szablonów i wycinać elementy domku.





Potrzebne nam będą:
- ściana długa tylna
- ściana długa przednia ( tu można wyciąć okna)
- ściana boczna tylna (tu można wyciąć drzwi)
- ściana boczna przednia
- dach prawy
- dach lewy
- dachówki
- dekoracje typu choinka, płotek itp.


















5.
Z białka i cukru pudru przygotowujemy lukier i dekorujemy nim nasze elementy, jeszcze przed złożeniem go w całość. Dla swojego domku jako podstawę użyłam szklanej deski do krojenia, dzięki temu mogę go swobodnie przenosić.
Wszystkie elementy musimy sklejać na lukier. Na mój domek zużyłam 2 porcje lukru.
Najgorzej było mi połączyć ze sobą dach, cały czas mi spadał, a ściany się rozjeżdżały. Trzeba poczekać, aż lukier zastygnie na ścianach i wtedy łączyć dach.


Gotowe !!!


 
 ...a tu ten sam domek tylko dach jest inaczej położony i dodane są inne koloru lukru. Jednak domek w kolorze białym jest najładniejszy i wygląda ładniej.


Sylwia :)
Miłego pieczenia


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

SZABLON BY: PANNA VEJJS.